Piirreltiin.

Piti piirtää ensimmäinen eläin, joka tulee mieleen. Ei saanut olla oma lemmikki.
Minun eläin oli kirahvi. Sininen kirahvi. Kuka kumma ajattelee kirahveja keskellä päivää? Minä nähtävästi. Värivalinta oli selkeä. Sillä kynällä piirreltiin, mikä osui ensimmäisenä käteen. Piirros onnistui kohtalaisesti, ottaen huomioon että tein sen vasemmalla kädellä. Olen oikeakätinen. Ellen tietäisi, että olen sen itse tehnyt, ehkä arvioisin tekijän olevan n. 12 vuotias. Tai ehkä 10. Ala-asteikäinen kuitenkin. Vähän surullinen lapsi.
Mitähän niille piirroksille tapahtuu?
Koulussa ainakin psykologian tunneilla on kummasteltu ja katseltu erilaisia kuvia, jotka on piirtänyt eri mielenongelmien kanssa painivia ihmisiä. Pääseeköhän kirahvini joskus tutkittavaksi :) "Tämän on piirtänyt ahdistuksesta ja paniikkihäiriöistä kärsivä 23-vuotias tyttö." Toivottavasti muistavat mainita, että teos on tehty ns. väärällä kädellä. Parempia kirhaveja tulee oikealla. Ihan varmasti tulee.
Minun kuviani kyllä saa opetuksessa käyttää. Hyvähän se on jos joku toisen mielestä jotain oppii. Pysyisi itse vaikka kaidalla tiellä.
Vaikka tuskinpa se on kenenkään omaa syytä jos ongelmia saa.
En ainakaan halua uskoa niin.

Piirtely on kyllä ihan mukavaa touhua. Paitsi kädet haisee loppupäivän värikyniltä. Yök :P

np. Eels - Wooden Nickels